Anglijos mokesčių inspekcija (HMRC) ką nori, tą daro

Anglijos mokesčių inspekcija (HMRC) ką nori, tą daro
2018-08-11

TAX SPOT GROUP komanda nuolatos lankosi konferencijoje „JK mokesčių tyrimai“. Konferencijoje dalyvauja mokesčių tyrimų srities specialistai bei HMRC atstovai. Joje aptariama HMRC nekompetencija, neigiamą įtaką mokesčių mokėtojams darantys faktai bei tai, kaip kovoti su šiomis problemomis.

Svarbiausi HMRC pasiekimai per 2015–2016 finansinius metus:

  • į biudžetą surinkta £536,8 mlrd. mokesčių, t. y. per 19 mlrd. £ daugiau nei 2014–2015 metais;
  • £26,6 mlrd. mokesčių surinkta atliekant įvairius mokesčių patikrinimus;
  • £14,9 mlrd. mokesčių laimėta bylinėjantis teisminiuose procesuose;
  • 754 900 žmonių mokesčių kreditą (Tax Credit) atnaujino internetu;
  • net 89 % mokesčių mokėtojų deklaracijas pridavė laiku;
  • 88 % visų HMRC skambučių atsakoma per pirmas 6 minutes;
  • 2,5 milijono žmonių jau pasinaudojo nauja asmenine mokesčių sistema internetu;
  • iš didžiausių JK verslų buvo išieškoti papildomi £7 mlrd. mokesčių.

Ką tai reiškia?

Išvertus į žmonių kalbą tai reiškia, kad norėdama į biudžetą pritraukti tiek papildomų mokesčių HMRC turi imtis papildomų priemonių. TAX SPOT GROUP pastebėjo, kad per pastaruosius metus ypač išaugo HMRC mokesčių patikrinimai. Tai apima mokesčio kredito bei savarankiškai dirbančių asmenų (Self Employed) patikrinimus.

Generalinė HMRC patarėja bei įgaliotinė Gill Aitken 2017 m. konferencijoje pabrėžė, kad HMRC šiuo metu taikosi į pašalpas gaunančius privačius asmenis bei savarankiškai dirbančius asmenis, sulaikydama jų mokesčių grąžinimą ir skirdama papildomus patikrinimus.

Vien dėl tokio sulaikyto mokesčių grąžinimo ir atsisakymo išmokėti pinigus arba sumažindama sumą HMRC papildomai sutaupė net £6,8 mlrd. mokesčių.

Papildomiems tyrimams ir patikrinimams atlikti pasamdyta ir specialiai parengta net 25 000 tyrėjų. Bendrai per pastaruosius finansinius metus buvo atlikti 235 000 mokesčių patikrinimų. Tai leido papildomai į biudžetą sutaupyti £26 mlrd. mokesčių.

Patikrinimus HMRC renkasi pagal rizikos veiksnius: deklaracijų pataisymai, neatitikimai, preliminarios deklaracijos, iš informatorių gauta informacija. Vis dėlto 83 % visų patikrinimų atsitiktinai parenka HMRC kompiuterinė sistema.

Mokesčių deklaravimo specialistai

Sužinokite, kaip mes galime Jums padėti.

Sužinoti daugiau

Iš kur HMRC gauna informacijos apie mokesčių mokėtojus?

TAX SPOT GROUP turi patirties sprendžiant klausimus, susijusius tiek su mokesčių grąžinimo patikrinimais, tiek su pašalpų permokomis. Dažnai išgirstame šiuos klausimus: kokios informacijos gali turėti HMRC ir iš kur apskritai HMRC gali turėti bet kokios informacijos?

Svarbu žinoti HMRC informacijos šaltinius, tai yra:

  1. bankai;
  2. nekilnojamojo turto portalai;
  3. kreditingumo agentūros;
  4. darbo birža (DWP);
  5. žemės registras;
  6. internetas (pvz., Facebook);
  7. laikraščiai;
  8. rinkėjų sąrašai;
  9. skrydžių bendrovių turimi keleivių duomenys;
  10. prekybos duomenys;
  11. draudimo kompanijos;
  12. informacijos apsikeitimas su užsieniu;
  13. nekilnojamojo turto agentūros.

Ko HMRC nepasako?

Per konferenciją išgirsta daug įvairiai vertintinos informacijos, tačiau labiausiai sukrečiantis faktas, kad HMRC darbuotojai patys nežino, kur nukreipti gautą užklausą arba, dar blogiau, apeliaciją.

Šiuo metu HMRC viduje susidariusi tokia situacija: jeigu konsultantas gauna, sakykim, apeliaciją dėl permokėtų pašalpų, jis nežino, ką su ta apeliacija daryti, nes nėra to išmokytas ir neturi patirties.

Taigi, dažnai mokesčių mokėtojų skundai lieka paprasčiausiai neatsakyti. Ir jei toks apeliaciją teikęs asmuo neturi atstovo, jis tyliai sumoka jam nurodytą sumą.

Tačiau tiek konferencijos lyderis Kevinas Igoe, tiek mokesčių profesionalas Laurenas Sykesas pabrėžė, kad būtina kovoti su HMRC ir visuomet pirmiausia prašyti raštiško situacijos paaiškinimo.

Per ateinančius dešimt metų bus uždaromi 137 HMRC biurai ir atleidžiama apie 55 000 darbuotojų. Jau šiandien yra net 3 milijonų neatsakytų skambučių HMRC klientų aptarnavimo centre. Įsivaizduokite, kas bus uždarius centrus ir atleidus tiek žmonių. Bus dar didesnis chaosas HMRC viduje! Nors HMRC bando perkelti mokesčių sistemą į skaitmeninę platformą, tačiau nėra garantijos, kad ir su šiuo procesu bus susitvarkyta.

Netolima ateitis

HMRC siekia būti pirma ir didžiausia skaitmenine mokesčių inspekcija. Jau nuo 2018 m. balandžio buvo planuojama paleisti mobiliąją programėlę ir smulkiajam verslui.

Per konferenciją buvo užduotas klausimas iš auditorijos – asmens, kuris dirbo su komanda, plėtojančia šią programėlę. Jis pasakė turintis informacijos, kad programėlė yra kuriama planuojant papildomai išgauti £6 mlrd. iš mokesčių mokėtojų, ir klausė, kaip HMRC ketina susitvarkyti su skaitmeniniu sistemos paleidimu, kai šiuo metu dar nesusitvarko net su NI mokesčio pakeitimų paleidimu?

Generalinė HMRC patarėja bei įgaliotinė Gill Aitken papildomų mokesčių dalį diplomatiškai paneigė, ir užtikrino, kad HMRC daro viską, kad skaitmeninė sistema sklandžiai veiktų, net jei prireiktų papildomo laiko jai kurti ir diegti.

Ką daryti?

Mokesčių profesionalas Laurenas Sykesas paaiškino apie apeliacinį procesą. Pirmiausia per savo mokesčių atstovą reikėtų kreiptis į HMRC. Per atstovą todėl, kad profesionalai turi pakankamai žinių ir patirties, juolab kad paprastos paties mokesčių mokėtojo siunčiamos užklausos gali nesulaukti atsako. Kartais HMRC pakanka tik vieno skambučio iš mokesčių mokėtojo atstovo. Tačiau standartinis procesas prasideda nuo užklausos, skundo arba apeliacijos.

Negavus teigiamo rezultato, raginama kreiptis į teismus. Yra 4 teismų pakopos:

  1. pirmojo lygio teismas (First-tier Tribunal);
  2. Aukštasis teismas (Upper Tribunal);
  3. Apeliacinis teismas (Court of Appeal);
  4. Aukščiausiasis Teismas (Supreme Court).

Pasitaiko, kad teigiamas rezultatas gaunamas ne pirmajame teisme, o aukštesniu lygmeniu. Todėl labai svarbu už savo teises kovoti iki galo.

Mokesčių deklaravimo specialistai

Sužinokite, kaip mes galime Jums padėti.

Sužinoti daugiau

TAX SPOT GROUP patirtis

Pavyzdžiui, į mus kreipėsi asmuo, turintis skolų HMRC, kurios siekė daugiau kaip £17,000.

Peržiūrėjus visą informaciją tapo aišku, kad skola susidarė dėl negerai užpildytos deklaracijos bei baudų už mokesčių nemokėjimą. Mūsų specialistas apskaičiavo, kad galima panaikinti beveik £14,000 skolos. Klausimas paprastas – kiek jūs rinktumėtės mokėti: £17,000 ar £3,000?

Kitas asmuo kreipėsi dėl mokesčių kredito skolos, siekiančios apie £10,000, apie kurią HMRC atstovas pranešė telefonu skambindamas iš nežinomo numerio.

Vėliau, mūsų specialistui pateikus oficialią užklausą paaiškėjo, kad skola yra, tačiau asmuo apie ją niekuomet nebuvo informuotas. Pirmuoju etapu HMRC ignoravo pirmus du laiškus; atsakė į trečiąjį. Vien apeliacinis procesas užtruko dvejus metus, kol buvo gautas atsakymas jau iš paskirto tyrėjo. Atsakyme buvo daug prieštaringų faktų, todėl teko kreiptis į aukštesnį teismą, ir ten byla buvo laimėta.

Kartu kovokime už jūsų teises

Atsižvelgdami į savo patirtį, į konferencijose svarstomas opias temas ir įvykius, sakome, kad kiekvienas Anglijoje gyvenantis europietis yra naudingas šaliai.

Anglijos spauda plačiai diskutuoja, kokią ES piliečiai turi teigiamą įtaką šalies ekonomikai. O vėliausiais HMRC ir DWP duomenimis, ES imigrantai vien pajamų mokesčio sumoka į JK biudžetui £3 mlrd. O pašalpų išmokų gauna tik £0,5 mlrd. per metus. Todėl nereikia bijoti ir slėptis.

TAX SPOT GROUP ragina tautiečius nenuleisti rankų ir kovoti už savo teises, kovoti už mokesčius, kuriuos mokate, ir kovoti už skolas, kurios jums nepriklauso.

Jeigu gavote laišką su skolomis ir galvojate, kad jos mokėti neturėtumėte, arba dėl to abejojate, nebijokite gilintis į šį klausimą, kreipkitės į artimuosius, aplinkinius bei savo atstovus. Kreipkitės į TAX SPOT GROUP.


Nemokamas TAX SPOT atstovo vizitas Jūsų ofise.

TAX SPOT elektrinis automobilis

Užsisakyti vizitą



Sezoninis pasiūlymas

Loading